Czym jest kampania SEM?

Niesłabnąca popularność Internetu sprawia, że coraz chętniej i częściej przenosimy swoje życie, biznes oraz rozrywkę z “realu” do sieci. Podobny proces odbywa się na rynku marketingowym, który coraz częściej skupia swoje budżety na kampaniach prowadzonych w przestrzeni internetowej, a popularność wykorzystania tradycyjnych form reklamy offline zmniejsza się w porównaniu na przykład do kampanii SEM.

W jaki sposób zatem agencja marketingu internetowego może wypromować swojego potencjalnego klienta? Właśnie poprzez kampanie SEM, z którymi użytkownicy sieci spotykają się na co dzień – między innymi jeśli korzystają z wyszukiwarki Google! To płatne działania promocyjne w wyszukiwarkach (SEM = Search Engine Marketing).

Według powszechnie znanych definicji na działania SEM składają się:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja stron internetowych w celu ich wysokiego pozycjonowania w wyszukiwarkach
  • kampanie linków sponsorowanych, najczęściej kojarzone z pojęciem PPC = Pay Per Click

Kampania reklamowa w internecie ma na celu poszerzenie grona użytkowników danej strony (a tym samym zwiększenie jej widoczności), na przykład poprzez proponowanie im treści podobnych do tych, jakie wyszukują. Podobnie jak inne formy reklamy w internecie, kampanie SEM mogą mieć charakter długofalowy – wymagają czasu, wiedzy oraz zaangażowania osób nadzorujących działania. Dlaczego SEM to tak skuteczna reklama w internecie?

Ponieważ każda kampania SEM może być:

  • przyjazna – użytkownicy wyszukiwarek uważają, że tego rodzaju reklama w internecie nie jest “przeszkadzaczem”, a nawet wskazują jej potencjał w proponowaniu treści, jakimi się interesują lub poszukują
  • efektywna – marketing w wyszukiwarkach przynosi mierzalne efekty oraz doskonale radzi sobie ze zmianą strategii w czasie kampanii
  • targetowana – bardzo konkretne określenie grupy docelowej (poprzez zestawienie odpowiednich słów kluczowych, zainteresowań, tematów, demografii itd.) sprawia, że promocja w internecie może być doskonale dopasowana do różnych potencjalnych użytkowników

Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest może być skuteczniejszy i precyzyjniej mierzalny w porównaniu do tradycyjnych form reklamy, przez oparcie strategii reklamy online o konkretne algorytmy badające ruch użytkowników w Google. Proces ich działania wygląda, jak podanie ręki osobie jej potrzebującej, a to stanowi niewątpliwą wartość, ponieważ promocja w wyszukiwarkach może odpowiadać na potrzeby reklamobiorcy. Oprócz tego, dobra reklama firmy w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google nie zawsze wymaga ogromnego nakładu środków – wystarczy wiedza oraz indywidualne podejście!

Dlatego też, chcąc podjąć się budowy kampanii SEM od zera, warto sięgnąć po pomoc specjalistów SEM, aby Twoja reklama firmy w Google osiągnęła maksymalny sukces. Tego zadania może podjąć się agencja interaktywna, która wykona audyt Twojej strony internetowej, na jego podstawie oceni możliwe do podjęcia działania, a następnie je wdroży. Co najważniejsze, wykwalifikowana agencja marketingu internetowego będzie monitorować kampanię SEM prowadzoną dla Twojej działalności i w razie potrzeby wprowadzi niezbędne zmiany w strategii.

Czy warto reklamować się poprzez kampanie SEM? Oczywiście. Koordynując działania reklamowe wraz z wykwalifikowaną agencją SEM masz szansę przekonać się, że marketing internetowy to doskonałe rozwiązanie dla każdego biznesu.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Aleksander

Biznesmen z pasją do dzielenia się wiedzą. Inwestycje i nowe technologie to jego codzienność. Chętnie pisze o tym artykuły.

Read Previous

Co musisz wiedzieć, wyjeżdżając do pracy za granicą – studenci na holenderskim rynku pracy

Read Next

Jak dobrać system klimatyzacji do potrzeb domu